June 28, 2010

boleh tahan jiran kamal ni.

aku terlupa bila aku pergi tengok rumah sewa kamal dekat port dickson. mana la tahu dapat tengok geduk geduk politeknik. kalau kalau terjumpa seiras miranda kerr. mahu terangkat bulu bulu roma aku. niat memang dah ternyata buruk. azan zohor sudah lama berkumandang. perjalanan muar ke port dickson rasa macam lebih dua marhalah. niat nak buat jamak takpayah pun ada. arah kiblat pun pening nak tentukan dekat rumah sewa kamal ni. ke barat daya pun dah. arah tengara pun terlibat sama. ini semua boleh dijadikan alasan bermusafir. depan rumah kamal ada kakak sidai kain jemuran. nak tunjuk rajin la tu. menjah pun malu malu anjing nak bertanya kiblat. akhirnya menjah gagahkan diri.

"kak, kiblat arah mana?" tanya menjah.

"aaa... arah sana kot." jawab kakak ni tergagap. nampak sangat jarang solat.

"baru pindah ka?"

"ha'ah. baru pindah. sewa." jawab kami.

"ni lelaki ke yang duduk rumah tu?"

"eh, tak lah kak. pondan. " jawab aku.

kakak ni nak kata rabun pun. tak jugak. bulu kaki kami dah tentu nampak drpd jauh. dari mata kasar. dada kami bidang. takda bongolan seperti kaum hawa. jiran kamal pun pandai melawak mcm si adi agaknya.

10 comments:

Frankiestein said...

PERASAN DADA BIDANG! PADAHAL KEPENG. CAIH~ -_-"

MUAZ KAMALUDIN said...

eleh. sibuk je.

amaL said...

bila tau jiran lelaki, mesti kakak tu hari hari singgah rumah bagitau mana arah kiblat.

Mizza said...

HAHAHA haritu pakai short kerk ?

MUAZ KAMALUDIN said...

eh tak. menjah pakai short.

Frankiestein said...

oh hamid~ kepeng tak sedar diri. caih~

MUAZ KAMALUDIN said...

biar la tak sedar diri.

Frankiestein said...

kenapa ayat macam emo ni? caih. orang gurau lah.

Hazirah Hamid said...

menjah tu kata ganti diri ke muaz?

MUAZ KAMALUDIN said...

menjah tu kawan.