June 18, 2010

Adi Bukan Main Melawak.

sisa sisa cuti tinggal sekangkang kera. mula la berkira kira bila nak balik bangi. duit rumah sewa bukan liat lagi nak bayar. yang penting rumahmu syurgaku jua. balik awal tanpa penghuni tak guna jugak. petikan gitar ala alex turner belum tentu kedengaran. apatah lagi magic kad ala ala david blaine malaysia. ajak si adi balik saing pun okay. adi orangnya tak mudah nak tolak pelawaan orang. semuanya dia okay. aku mula gunakan sistem pesanan ringkas secara efektif. jimat tapi lambat.

"gile,kau balik bangi bila?" aku bertanya.

"nape..rindu aku ke? 27 or 28" jawab adi.

"ha'ah. aku balik27. saing jom. malam kita tgk bola dgn kecik."

"jom, boleh aje ba. saing mcm mana? kau datang rumah aku boleh? aku tumpang beg."

"gila, aku naik komuter" tegas aku.

"bengong, motor aku nak naik komuter sekali ke? tanya adi.

"kau gerak la petang tu gila"

dalam hati. boleh tahan si adi ni melawak. pandai jugak kawan aku ni motor naik komuter. gusar aku dengan perangai dia sejak kebelakangan ni.



5 comments:

aMiRah aiDuRa said...

hahaaa.......ape da...yg suh balik saing pun gile gak....cakap la saing yg dimaksudkn tu sampai umah bangi hari yg sama...hahaaaa

shakinah said...

hahahahahahhaa lawak laa kau ni!

MUAZ KAMALUDIN said...

huh. titik peluh membuahkan hasil. ada la juga org comment.

zahirlunatik said...

peh! shakinah komen ko..ni femes blogger wei!

MUAZ KAMALUDIN said...

shakinah dengan abg zaza dah sama taraf.