August 22, 2009

SILAP ORANG

ramadhan mengamit semula,
amalan biasa orang orang bujang keluar ke bazaar mem beli juadah berbuka puasa..aku malas nak merepek dek mkn kerepek..1st ramadhan dah ade coretan yg me malu kan diri sendiri..keluar membeli belah..cuci mata tengok gelagat dan kerenah manusia yg pelbagai gaya..aku yang sedang rambang mata tengok makanan yg sesedap celah jari tue..mule teruja dengan ke indah an dah ke sedap an makanan..hawa nafsu macam nak telan semua benda..biase la..tanda orang ber puasa..khayal dan asyik dengan lamunan makanan yg mengeliurkan..dapat membasahkan anak tekak dengan telan air liur je..mula men cari rakan lain..

"bobo..hari ni nak makan ape"sambil tangan mengurut urut bahu bobo..

senyuman sinis yang dilemparkan dengan gelak tawa kawan lain..

*aku tersalah urut bahu orang tua yg kemas seakan akan bobo...





3 comments:

lehajeera said...

sumpah segan duh

MUAZ KAMALUDIN said...

tahu takpa.
segan gila.

NR said...

HAHAHAHAHAHA!
tak leh bla